perjantai 7. joulukuuta 2012

Ennen - Nyt


Ennen mä itkin haikeitten laulujen tahtiin
En halunnut edes kuunnella lauluja
Mistä kerrottiin vähänkin onnellisuudesta
Selviytymisestä, onnistumisista.
Miks mä olisin, kun en voinut samaistuu niihin?

Ennen mä pystyin kirjoittaa runoja
Vain kun mä olin itkuinen
Ja koska olin itkuinen
Tottakai niistä tuli sitten itkettäviä runoja
Niihin kun pystyin samaistumaan paremmin

Sitten, yhtenä aamuna mä heräsin pää kipeänä
Mitäs olin juonut muutaman tuopin liikaa
Mä kattelin ympärilleni, kämppäni oli sotkuisempi kun eilen
Mutta silti mun kasvoille levisi leveä, naurava, aito hymy
Ja huomasin että mus valtas tutun oloinen, kiva olo.

Mä näin mailman taas sillä tavalla
Miten mä olin viimeks sen nähnyt
Vuos taikka pari sit, en muista tarkalleen milloin
Ja mä olin itkeä.
Onnesta tällä kertaa.


Ja nyt, mä nauran iloisten laulujen tahtiin,
En halua edes kuunella lauluja
Missä kerrotaan vähänkin onnettomasta elämästä
Luovuttamisesta, epäonnistumisista.
Miks mä kuuntelisin, kun en osaa samaistuu niihin?

Ja nyt mä kirjoitan tätäkin runoa
koska mä oon iloinen
Ja kun olen iloinen
Mun teksteistäkin tulee iloisempia
Niihin kun pystyn samaistumaan paremmin.

2 kommenttia:

  1. Oon ilonen muru sun puolesta, todella ilonen! Kyllä kaikille meille se aurinko jossakin paistaa:) Kestää vaan, että sen löytää ja näkee!

    Nähään mahd. pian ja nauretaan yhdessä!<3

    VastaaPoista