torstai 14. helmikuuta 2013

Viisi tarinaa


Tapasin mä kerran tytön äänekkään, hieman villinkin,
Jolla oli viisi tarinaa kerrottavana, mitkä liittyi häneen
Ei se tyttö kuulemma koskaan pysynyt paikoillaan
Mutta silloin hän katsoi mua silmiin ja kertoi tarinansa:

Ensimmäinen kertoi siitä, kuinka hän on spontaani
Kuinka hän niin spontaanisti aina menee ja tekee
Mutta kuinka hänessä on silti sitä herkkyyttä
Mitä hän ei kovin monelle näytä, viitsi paljastaa.

Toinen kertoi siitä, kuinka hän tykkää leikkiä
Kertoi, kuinka hän oli luonteeltaan leikkisä
Kuinka hän haluaisi aina hymyillä, itkiessäänkin
Ajatella elämän olevan yhtä taikaa kaikkialla.

Kolmas tarina kertoo, miten hän taivaalla lentelee
Miten hän luoteja ja seiniä parhaansa mukaan väistelee
Ja vaikka osumaa olisikin tullut ja taivaalta on tiputtu
Hän on noussut aina lentoon, vaikka se kipeää tekisikin.

Neljäs tarina taas kertoo siitä, että naiseudestaan huolimatta
Hän viinaa tykkää juoda, ja hänet tunnetaankin korsteenina
Ja vaikka hän silmät ristissä kävelisi minne vaan
On hän aina “täältä tullaan kaverit, bombs away !”

Viides ja viimeinen tarina on hänelle ikuinen muistutus siitä
Kuinka pitää olla aina oma itsensä, olit sit vihattu tai rakastettu
Lisäksi se kertoo mitä jo edesmennyt ihminen hänelle merkitsi
Vaikkei tätä koskaan saanut tavata, kuuli vain tarinoita hänestä

Sitten hän tupakan stumppasi lattialle ja totesi mulle hymyillen:
“Mut sori, mä lähen tiskille päin, pidä kiva ilta ja törmäillään!”
Ja hän käveli röökikopilta tiskille päin, ja katosi ihmismassaan.
Ja mä jäin miettimään mitä tarinoita mul olis joskus kerrottavana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti