keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Uneton yö

Monia unettomia öitä takana
takana öitä milloin vain kuuntelee
tuulen huminaa, kattelee kuuta
ja huomaa täysi kuun taas olevan

Sekavia ja kipeitä öitä takana on
Öitä, johon ei edes auttaneet buranat,
ketipinorit, eikä mitkään rauhoittavat
öitä jolloin haluaisi vain nukkua pois

Ja nyt, kerrankin kuin voisinkin nukkua
niin ensin mua häiritsee jumissa olevat
jalat, alaselkä, pää, kädet, sydän, sielu
ne mua piinasivat muutamia tunteja vaan

Ja kun kivut lopulta katosivat
ja olin sulkemassa silmäni
palatakseni omaan paratiisiini
tai elämään suurempaan painajaiseen

Sitten häiriötekijät ylhäällä
alkoivat huudella härskejä
toisillensa, toisiansa pois
yrittivät manailla, kauas pois

Ja mä täällä alhaalla, silmät ristissä
Kasperin tunnustusta äidille kuunellessa
Tajuan että tääkin on yks niistä öistä
Jotka mulle kostaa aamun tullen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti